Nowości

Galeria zdjęć

Budujmy Razem

budynek

Celem naszej inicjatywy jest stworzenie nowoczesnych miejsc wsparcia oraz zapewnienie bezpieczeństwa i jak najlepszych warunków dla wszystkich, którzy nie są w stanie zapewnić sobie samodzielnego życia. Kiedy słabnąca sprawność fizyczna i intelektualna nie pozwala już seniorowi samodzielnie funkcjonować, pojawia się problem z zagwarantowaniem mu komfortowego miejsca na dalsze lata. Pragniemy zatem by taki dom dla seniora mógł powstać i jednocześnie służyć dla dobra społeczności. Chcemy również pomóc dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnościami oraz ich rodzicom, gdyż znalezienie dla dziecka dobrego domu opieki to największe zmartwienie rodziców. Placówka, która miałaby powstać to dobre miejsce na efektywne wykorzystanie czasu na rozwój intelektualny, edukację, usprawnienie fizyczne, aktywność i samodzielność, integrację społeczną oraz domową atmosferę. Jest wiele osób, które czekają na taki właśnie ośrodek. Tylko wspólnymi siłami możemy to zrobić.

Prosimy Cię o wsparcie tego Dzieła!

zrzutka

W dniu 12 listopada 2017r. w Centrum Duszpasterskim przy ul. Kościelnej 15A w Rzeszowie, miało miejsce niecodzienne wydarzenie. Pod naszym patronatem, zostały zorganizowane "Klimaty Karoliny". Spotkanie to miało klimat bardzo rodzinny. Uczestnicy przy dźwiękach ludowej kapeli z Frysztaka, mogli skosztować tradycyjnych potraw, przygotowanych przez Koło Gospodyń Wiejskich, również z Frysztaka. Na tą biesiadę zostali zaproszenie mieszkańcy osiedla oraz miasta Rzeszowa i okolic.

To spotkanie biesiadne trwało od rana do godzin popołudniowych. Kapela zaprezentowała nie tylko piękne stroje ludowe, ale również tradycyjne tańce regionalne.

Panie z Koło Gospodyń Wiejskich częstowały wszystkich pierogami, żurkiem, gołąbkami i bigosem i innymi potrawami. Nie zabrakło również czegoś dla miłośników słodkości - ciasta, ciasteczka.

Każdy kto do nas zagościł, na pewno nie odszedł głodny. Wszyscy uczestnicy, począwszy od dzieci, młodzieży, rodziców jak i osób starszych bawili się doskonale.

Nasze stowarzyszenie pragnie serdecznie podziękować wszystkim, którzy zechcieli skorzystać z naszego zaproszenia, na to spotkanie "Klimaty Karoliny", a szczególne podziękowanie za jej upiększenie, składamy Kapeli i Paniom z Koła Gospodyń Wiejskich z Frysztaka.

Zapraszamy do obejrzenia kilku zdjęć: Klimaty.

W dniach od 16 do 26 lipca, miała miejsce kolonia organizowana przez nasze stowarzyszenie. Tym razem miejsce wyjazdy to Ośrodek Wczasowy "MITUR" w Wiśle - Malince.
Na wypoczynek jechaliśmy pełni niepokoju ( szczególnie ci najmłodsi), a starsi – żądni wrażeń i nowych przyjaźni. Męczącą kilkugodzinną podróż w upale, wynagrodził nam piękny widok Beskidu Śląskiego, a przede wszystkim naszego ośrodka, w którym mieliśmy spędzić 10 dni.

Zakwaterowaliśmy się w 9 murowanych domkach z balkonami . Jeszcze tego samego dnia zwiedzaliśmy najbliższą okolicę oraz bazę ogrodzonego ośrodka. Następnego dnia wyruszyliśmy pieszo zwiedzać skocznię im. Adama Małysza, a w kolejnym dniu Galerię Małysza – jego wszystkie zdobyte trofea, a także wszystkie narty, kombinezony sportowe i inne pamiątki.

W tym dniu zwiedziliśmy jeszcze Rynek w Wiśle, a w nim ciekawe Muzeum Beskidzkie. Na zakończenie zrobiliśmy grupowe zdjęcia z Małyszem z białej czekolady – szkoda, że był pod szkłem. W czwartym dniu kolonii pojechaliśmy na całodniową wycieczkę do Cieszyna. Najpierw zatrzymaliśmy się w Ustroniu gdzie wjechaliśmy kolejką linową na Czantorię – najwyższe wzniesienie Beskidu Śląskiego – 995 metrów n.p.m. Po mocnych wrażeniach wysokościowych ruszyliśmy do Starego miasta Cieszyna. Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od wejścia na XI- wiekowe Wzgórze zamkowe.

Zainteresowała nas stara Rotunda oraz Wieża Piastowska, na którą niektórzy ( ochotnicy) dosłownie wdrapali się. Ale warto było, bo z wieży roztaczał się piękny widok na miasto i okolicę. W piątkowy ranek obudził nas deszcz. Na szczęście w tym dniu mieliśmy zaplanowaną wycieczkę po okolicy – Wiślańską Ciuchcią. Siedząc w wygodnych w wagonikach i słuchając przewodnika – kierowcy, oglądaliśmy wodospad na Wisełce, zaporę i jezioro Czerniańskie, hodowle pstrągów. Atrakcją zwiedzania był zameczek i rezydencja prezydenta RP., pod którą zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Kolonijny weekend był pod znakiem olimpijskim.

Rozegraliśmy mecze tenisa, siatkówki, wyścigi sprawnościowe rzędów oraz inne konkurencje sportowe. Poniedziałek był oczekiwanym dniem, w związku z wycieczką do parku rozrywki w Inwałdzie. Cały dzień spędzony na różnych „ szaleństwach” oszołomił nas na tyle, że pogubiliśmy komórki, portfele, a niektórzy nawet plecaki. Dobrze, że pod koniec dnia wszystko się odnalazło. Największe powodzenie miały autoskutery, Pirat, Koło Młyńskie, Egipt horror show oraz kino 5D, gdzie chciał nas połknąć wąż. W warowni oglądaliśmy osadę średniowieczną, strzelaliśmy z łuku i spotkaliśmy smoka ziejącego ogniem. Po wszystkich atrakcjach- zabawach zjedliśmy „ pakę Dina” i wróciliśmy do ośrodka. We wtorek, dzień przed powrotem bawiliśmy się w Kolibie – drewnianym domku na podsumowaniu wypoczynku.

Wszyscy otrzymali zasłużone dyplomy i różne pamiątki.

Zapraszamy do obejrzenia obszernej galerii zdjęć: Kolonia.